Tänker på miljön.

När jag kom hem från jobbet imorse, efter nattjobbet och skulle parkera bilen, så stod det en vinflaska, mitt på gatan! Tom givetvis. För både miljön och mina medmänniskor så tog jag flaskan med mig för att slänga den i nämaste soptunna. När jag går där kl 07.30, med en vinflaska i handen inser jag att det kan se ganska dumt ut. Och mycket riktigt, ett äldre par, som jag möter, väljer att gå över gatan, samtidigt att de säger högt att det är beklagligt med problem i så ung ålder. Jag kan ju inte springa ifatt dem och berätta hur det ligger till utan jag hittar snabbt en soptunna och lämnar den tomma vinflaskan där och hoppas att ingen annan har sett mig. Att något som jag ville göra så rätt kan bli så fel...
Men visst, lite dumt såg det säkert ut!
Jag gick hem, drack ett glas vatten och gick o lade mig.

Skål!


Kommentarer
Postat av: Jenlen

Stackare typsikt när man ska va duktig och göra rätt och typiskt äldre att dömma så på en gång :/ snart slutat ja jobba,vart en sån fin dag lilkaså helg men ska tydligen regna imorgon och onsdag inget ja önskar :/ ja jag förstår du längtar tills de,ja är verkligen nöjd att vi har en nu.kramar hoppas du får en fin kväll!

2011-04-11 @ 16:29:07
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: marie

Sånt där är ju så typiskt!! Kram

2011-04-12 @ 00:11:07
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: Modekatt

Hahahahaha stackare, vad dumt det kan bli!

Händer mig ofta när jag har jobbat natt(helg) måste också ta bort flaskor & annat som folk slängt mitt på gatan eller som i ditt fall min parkering!



Kram på dig & tack för gissningen

2011-04-12 @ 13:49:25
URL: http://modekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0