Film/bok.

Oftast kommer det en fantastisk bok och sen efter ett par år så kommer det en film som ska leva upp till upplevelsen av boken. Denna gången tittade jag på filmen först, Allt för min syster.
Filmen var fantastisk. När min jobbarkompis kom med boken och undrade om jag ville läsa den så sa jag självklart ja. Men mer blev det inte. Jag kom inte in i boken hur många sidor jag än försökte läsa. Tillslut sa B till mig att jag bara skulle läsa slutet. Herregud. Får man verkligen ändra en handling så mycket från bok till film?
Måste erkänna att boken hade ett bättre slut. Och jag gråter fortfarande, trots att det är över 2 timmar sedan jag läste ut boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0