Apotekspersonal!

Måste man vara otrevlig bara för att man jobbar på ett apotek? Det känns nästan som att det är en kvalifikation för att få stå bakom disken och dela piller. Jag skulle hämta min blodtrycksmedicin i onsdags. De gjorde sig ingen brådska utan jag fick snällt sitta och vänta en stund. När det väl var min tur så tänkte jag att jag kan lika gärna ta ut lite insulin. Nähä, då fick jag minsann byta kassa, för det var så lång kö. Lång kö? Jag var ju själv på apoteket! Hon sniglar iväg och påpekar att det kommer att ta en stund... När jag väl får komma fram så har de bytt ut min blodtrycksmedicin mot ett billigare alternativ, som jag tackar nej till. Då berättar hon att jag får betala mellanskillnaden själv. 800 kr. Surkärring!
Nya reklamen för de privatägda apoteken låter så bra, men de kunde ju byta ut personalen med?!
Och insulinet hade de ändå inte hemma så det fick jag återkomma om jag behövde. Vad tror hon?


Kommentarer
Postat av: A

ja det är fel att de ofta vill byta ut till billigare medicin man kan få läkaren att skriva att det inte får bytas ut i de flesta fall i all fall. Det borde det fortfarande gå att göra. Ibland så finns det personal som behövs bytas ut håller med. Det är dumt med det att de tar bort viktiga mediciner från högkostnad skyddet också.

2010-05-23 @ 19:12:51
URL: http://aldreboendesms.blogg.se/
Postat av: kickan34

jävla idioter :@

2010-05-31 @ 00:24:25
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0