Känslor!

Det där med att uttrycka känslor är inte enkelt. Att få ur sig sitt missnöje är oftast enklare än att ge en enkel komlimang. Och en elak kommentar kan skada så oerhört mycket, medan en minsta lilla komplimang kan förgylla en hel dag!
Jag har tittat på en film ikväll som heter " Personal Effects". Och jag brukar gråta när jag tittar på film, men inte 10 minuter in i filmen. Och jag grät nästan hela filmen igenom. De där magiska orden " Jag älskar dig". Att de ska vaa så svåra att säga. Man kanske vill säga dem, men är rädd för att man inte ska få samma svar tillbaka och istället så håller man tyst!?!

"Jag älskar dig" är de vackraste orden man kan få höra! Och det är alla människor värda att få höra!

Säg det idag! NU! Och medans du kan! Till dem du verkligen menar det till!




Kommentarer
Postat av: jenny

Jag måste nog säga om mig själv att jag är väldigt bra på att ge positiva komplimanger försöker göra det varje dag till människor i min omgivning men inte bara för utan att jag då menar de så det inte blir att dom inte skulle tro det..



hihi får du nog göra för ja verkligen vägrar ta sånt stick klarar inte va det :) jobbig fobi..



Gör du idag då?

Kraamar i massa

2009-10-20 @ 13:29:59
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack:) Du får gärna komma över och hämta lite äppeln, när du vill.

Ja tänk vad tiden har gått fort, nu är det bara fem veckor kvar :)

2009-10-20 @ 21:18:45
URL: http://neahs.se
Postat av: Jah

fin blogg.

2009-10-21 @ 14:56:41
URL: http://stocklyn.blogg.se/
Postat av: therese

Men oj!! Det är ett ruskigt stort steg du tar, inte lätt att bara börja ändra vanor. Själv så äter jag lite måltidsersättning, nutrilett men även sallad och frukt så hoppas på att se lite snabb förändring.



Hoppas det går bra för dig, tror att det kommer vara tufft i början men ge dig fan på att du klarar det bara. Och våga be om stöd från vänner.

2009-10-22 @ 08:29:53
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0