It´s my time.

It´s my time, my moment. Englands bidrag var helt underbart. Kanske inte i schlagerfestivalen, men som låt. Vacker låt som man vill lyssna på om och om igen. Men som jag skrev inatt så var det roligt att Norge vann. Heja Norge.

Så till sammanfattning av helgen. Fredagen tillbringades på jobbet. Först Thiva och sen avdelningen. Tog en timmes timbank för att hinna hem och fräscha upp mig innan after worken på Olearys.
Tog en paus i after worken för att titta på lägenheten. Jag blev helt förälskad i denna vackra bostad. 160 kvadrat och 6 rum och kök. En ombyggd gymnastiksal med 4 olika etage. Åhhh vad jag vill bo där. Men den är lite väl dyr för mig så jag får väl snällt bo kvar där jag bor nu. Inte fel det heller.
Åter till Olearys och trevligt sällskap ett par timmar till.

Lördag morgon. Helana ringde redan kl 13. Upp och hoppa och akutstädning. Neo skulle ju komma och hälsa på. Det blev pajbakning i akuthastighet. Kompis Anna kom förbi för en kopp kaffe. Så gjorde även mamma och pappa. Mysig eftermiddag. Efter detta blev det operation "bli snygg". Dusch, smink och påklädning. kl 20.30 kom Johanna, Emma, Tesse och Jennie. Eurovision på högsta volym. Åhhh vad vi hade mysigt.
Utgång vid kl 00. Hemma kl 03.30 och sen det obligatoriska "gå igenom kvällen"  samtalet i grannen Kickis kök. Vi byter om till pyjams och berättar allt som hänt under kvällen. Detta vid hennes köksbord. Sen somnade jag och sov så gott hela morgonen.

Idag har jag passat på att titta på alla mina serier jag missat. Bland annat så har jag tittat på absolut sista avsnittet av Prison Break. Och fy vad jag grät. Shit vad jag hatar avslutningar på serier där man känner sig som en i familjen.
Fick tröstäta smårgåstårta hos mamma och pappa.

Imorgon är det en ny vecka. Hoppas på nya äventyr.

Varma kramar


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh...ville oxå vara där... saknar dig vännen. klem

2009-05-17 @ 21:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0