Lyslös

Jag är upprörd. Ja så enkelt är det. Redan på mitt arbetspass början så började min jobbarkompis Lisa förbereda mig på att det skulle bli cykling hem. Jag tyckte att min cykel som förvarats i garaget på jobbet hela vintern kunde stå kvar ett tag till men Lisa gav sig inte. Det var bara att ge efter. Väl ute i garaget så ser jag att min lyse har blivit stulet. Jag försöker åter igen att backa och säga att det är olagligt att cykla utan lyse men Lisa som står redo, med lyse och hjälm tycker att det är dax att cykla så jag har inget annat val än att hoppa upp och trampa.
Lite mer än halvvägs hem så händer det som inte får hända. Jag blir stoppad av polisen. Och världens suraste och bråkigaste polisgubbe någonsin börjar attackera. - Det här kan jag inte acceptera, säger han. Jag förklarar snällt att mitt lyse är stulet och att jag bara skulle cykla hem cyklen och inte använda den utan lyse mer, men han kunde inte acceptera det. Den kvinnliga polisen som körde var lite mer ödmjuk. Hon försökte nog lugna ner sin kollega som letade efter sitt bötesblock för att ge mig en bot på 1500 kr. Jag trodde jag skulle börja gråta. Som en räddande ängel så kommer det en bil bakom polisbilen så de måste köra vidare. Snällpolisen önskade mig lycka till, medan dumpolisen grymtade något ohörbart. Lisa och jag stod och bara tittade på varandra. En fredagskväll och poliserna har inga andra bovar att jaga än stackars mig som råkade vara lyseslös. Nej mitt förtroende till polisen har inte stigit i graden ikväll. Tack Lisa för att du gick med mig hem. För vem vågar cykla igen efter denna händelse? Inte jag!!

Kram och godnatt.


Kommentarer
Postat av: Anne

Nejmen fy vad hemskt!!! Jag hade absolut svimmat! Gnälla över ett cykel lyse och sen påstå att det kostar 1500 kr - horribelt säger jag!

Då blir det till att laga lyset nu då...

Kram från GI - Anne

2009-03-14 @ 09:14:25
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Catrin

Då sparade du ju 1500 spänn nu... Du får se det från den ljusa sidan..

Kom med ut till Shlagerbaren ikväll... Jag kommer att vara där.. Kram

2009-03-14 @ 13:57:59
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Hanna o hunden Signe

Hej kompis!

Nej Signe har en sk. Halti-grimma - en grimma man använder i träningen för att lära hunden att inte dra i kopplet.

Det är med andra ord INTE något som har med bit-lust eller aggrissivitet att göra. Tyvärr misstolkar folk på stan det...precis som de misstolkar allt annat om hundars beteende...

Signe må vara en liten hund (12kilo), men hon är förvånansvärt stark så därför använder jag grimma som ett redskap för att träna bort denna olat. Det finns många olika träningsredskap för samma sak- tyvärr är i stort sett bara Halti det redskap som inte riskerar att skada hunden. Exempelvis "Gå-fint-selar" medför en risk att skada hundens nerver, samtidigt som den gör att nackmuskulaturen försvagas - inget bra redskap alltså.

Vill du veta mer om hundar o sånt -hör av dig - jag är fullproppad med info om positiv träning, hundars beteendeursprung osv.



Puss o kram från oss



Ps. Mamma kommer få spader när hon ser dom lila skorna ;-)

2009-03-14 @ 14:16:41
URL: http://hannaedarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0