Utvärdering av delfinal 1. Igen!

Nu tar vi allt från början!
Kl 20.00 började det! Programledaren var på topp från första stund! Extra plus för hennes klädbyten efter varje nummer! 

Nina:  Cool tjej med snygga kläder och snygg urringning! Låten var ok men hon borde minsann få en chans i 2 chansen! En blandning av E.Type The poodels och Nordman!

Killen som var söt men som man tappat namnet på: Ja han var söt. Enligt min kompis Mimmi så var han lik Zac i High school musical filmerna! Det kan jag inte hålla med om! Men ett sött yttre kan inte göra den sämsta låten ok. Synd för killen som faktiskt var duktig! Bättre lycka nästa gång!

Shirley! Snygg klänning! Lika snygg som vanligt! Men tyvärr så höll inte låten! Tycker dock inte att hon var värd att komma sist! Jag trodde faktsikt på finalen!

Emilia. Är jag tondöv eller kan denna söta tjej inte sjunga? För det första så hade hon ju en tröja avsedd för en konståkerska på is! Och hoppa upp och ner i soffan som värsta barnet! Nej tack! Det var en riktig miss i protokollet!

Scotts! Ja och Nej! Låten kass! Söt sångare! Men som sagt så är det ju inte det som gäller! Tror dock att de hamnar i Globen till slut! Och det kan de väl få vara värda!

Alcazar! Jag brukar tycka synd om dem som ställer upp med halvkassa låtar år efter år men nu jäklar! Nu är det deras tur! Måste säga att låten sitter kvar i mitt huvud och jag går här och dansar!! Heja Alcazar!

Ugglan. Se föregående inlägg!! Grrrrr!! Och hur kan man mixa med reglerna på detta sätt? Ska denna katastrofala människa/ låt få en dubbel chans bara för att fransmannan med jeans tycker det? Nej någon jäkla rättvisa får det väl vara? Och om hon nu vinner både andra chansen och "katastrofdåliga gruppen" ska det då bara bli 10 bidrag i finalen?? Nej nu får de tänka om! Igen!

Marie! Kvällens roligaste kommentar var när de sa att Marie har Abba att tacka för musiken! Marie är riktigt snygg! Man kan inte riktigt titta sig mätt på henne! Men låten kan man vara glad om man slipper höra igen! Om jag hör den på radion så kommer det att bli en disconnection! Tyvärr Marie! Bättre lycka med Måns!!

Som jag skrev innan så tycker jag att Petra gjorde ett bra jobb som programledare! Men lite mindre fusklappar nästa gång så blir det ännu bättre!

Men jag ska inte sticka under stolen med att jag saknar Kristian och Björn!

Nog tjatat om Melodifestivalen denna veckan! Snart är det lördag igen!

Hoppas ni har en härlig natt!

Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0