Movie- och djurtime!

Ikväll har det blivit en riktig filmkväll!!
Jag var inne hos min underbara granne Kicki och hämtade hem min film som jag inte ens sett själv! Det var: " Maria Larssons eviga ögonblick". Den var klart bättre än jag väntat mig, men det var något som saknades!!! Filmen är ju baserad på en riktig berättelse så visst griper det tag i en lite extra men det var inte det där som jag behöver för all tycka att filmen är fantastisk! Dock måste jag erkänna att den var klart godkänd!! Man kan se den om man har en tråkig dag och inte har några förväntningar på att den ska vara bra! Extra plus om man gillar att fotografera!!

Efter detta så utsatte jag mig för någon som jag inte borde men som jag alltid gör! Jag tittade på en skräckfilm!! Jag har ju läst den där boken " Låt den rätte komma in" förra veckan! Och nu har jag även sett filmen!! Jag tycker inte att man ska göra både och utan man ska välja film eller bok! I detta fallet blev det dock båda! Och jag måste erkänna att filmen var bättre!! Filmen var lättare att följa handlingen i! Okej, filmen utelämnade många detaljer men det var de värsta och groteska detaljerna som man klarar sig utan! I filme får man följa Oskar och Eli och det är det man är intresserad av! Eli är en vampyr helt i min smak! En söt liten tjej som inte blir äldre än 12 år! Hon väljer sina offer och hon låter bli dem hon tycker om!! Slutet på filmen är så gulligt!! Har du långtråkigt en dag så titta på den!!

Just nu har jag Animal Planet på och följer en giraffbebis som är 2 timmar! Bebisen har ingen mamma!! Och han måste matas men saknar sugreflex!! Djurskötarna kämpar hysteriskt med den lilla sötnosen!! Och inte nog med att stackarn kämpar med att överleva, han är även förstoppad!!! Någon som har testat att ge klyx eller lavemang till en giraff??? Inte jag i alla fall.... Och vill inte heller!! Jag kan mata stackarn vid behov!

Ett annat litet bekymmer som jag har är min Kompis! Ja min katt heter Kompis! Min älskling!! Hon har blivit förkyld och nyser hela tiden! Hon är vaccinerad mot kattsnuva, har fina ögon och äter och dricker ordentligt!! Då kan det ju inte vara någon fara??? Min lilla bebis får inte bli sjuk!!

Varför är man så känslig??

Kram


Kommentarer
Postat av: Anne

Hur många filmer har du egentligen sett i ditt lilla liv? Jag är imponerad!!! Ha en skön dag! Kram

2009-02-23 @ 07:53:52
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0