Melodifestivalen 2009!

Hurra hurra hurra!! Årets stora händelse är snart igång! Imorgon är det Del 1. Efter en liten depression pga att Kiristian Luuk inte ska vara stjärnan i mitten i år så har jag nu försökt acceptera att det kanske kan bli bra ändå! Men min Björn Gustavsson?? Varför var det alltid bättre förr??
Startfältet imorgon är lamt!
1. Emilia.
2. Shirley Clamp.
3. Alcazar.
4. Nina Söderqvist.
5. Jonathan Fagerlund.
6. Marie Serneholt.
7. Caroline af Ugglas.
8. Scotts.

Som vanligt så är det de artister utan bakgrund, är med enbart för att fylla ut resten av platserna! Och man kan ju inte ha 8 stora stjärnor i samma delfinal för då kan det ju bli så att de "stora" stjärnorna inte når till slutfinalen! Ialla fall så trodde jag mer på mer kvalitet av alla dessa artister än vad jag nu har hört! Katastrof! Om det ska finnas någon som helst logik i röstandet imorgon så är det Shirley och Alcazar som går direkt till finalen. Till andra chansen kan Scotts och Nina Söderqvist gå. 5 platsen kan Emilia knipa! De andra låtarna är inte ens värda att lyssna på ! Jag säger det igen! KATASTROF!!
Jag ser ialla fall fram emot den rådande Melodifestivalfebern som snart blommar ut i Sverige! Och jag lovar att försöka ge den nya programledaren en chans! Men bara en!
Tror det är dax för Christer Björkman att gå i pension och överlåta Melodifestivalen till mig! Då hade det minsann varit succé!!

Härliga melodifestivalkramar från Schlagerdrottningen!


Kommentarer
Postat av: Anne

Jag håller med, äntligen dax! Jag älskar schlagerfestivalen och hoppas på en lång härlig lördagkväll! Ha det bäst! Kram

2009-02-07 @ 08:16:48
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0