Skärtorsdag.

Påsken har börjat. Och jag har semester. Jag är nu ledig fem hela dagar. Kan det bli bättre? Nej. Jag ska njuta av min resa till Blåkulla. Kvasten står redo avfärd.

Igår glömde jag blogga. Jag var fullt upptagen hela kvällen med telefonsamtal och pyssel. Jag fick upp två stora fotokollage i mitt sovrum. Jag är riktigt nöjd.

Kvällens stora nyhet var att min kusin Anne-Sofie fick en liten Cornelia. Jag är så blödig när nära och kära får barn så jag började storgråta. Allt gick vägen. Nu har Cornelia och katten Ovän födelsedag samma dag. Ovän blev sex år igår. Han verkade dock inte bry sig så mycket om det.

Måste tacka Tina för kommentaren gällande mina böcker jag har köpt. Var så nöjd att jag köpt ALLA tre böcker i min Twilight-serie. Får sen reda på av Tina att det faktiskt finns fyra böcker. Jag hade köpt bok 1,2 och 4. Smart gjort Lina. Det blev akutbeställning av bok nr 3. Idag har ialla fall de tre första böckerna kommit så jag har helgen räddad.

Idag har jag haft en underbar förmiddag. Min kompis Emelie som jag läste till sjuksköterska med och skrev C uppsatsen med kom in och vi åt en god frukost tillsammans. När vi pluggade tillsammans så hade vi samma rutin i tre år. Varje morgon var vi på ICA och handlade frukost. Frallor, skinka, räksallad, Bravo apelsinjuice och kaffe. Det var alltid samma sak. Först frukost sen plugg. Idag upplevde vi gamla minnen och det blev många skratt. Härligt. Tack Emelie för att du kom idag.

Dagens klanteri är att jag tappade min öppna Niveaburk, upp och ner på köksmattan. När jag vänder den om så är den lika hårig som Ovän. Så jäkla äckligt. Det blev att slänga den. Minnet är nu en vacker fläck på mattan. Precis vad jag önskar mig. Grrr.

Nu ska jag lyssna på Lars-Kristerz. Deras låt Carina är en riktig svängig bugglåt. Någon som vill gå på buggkurs med mig? Kan det bli bättre än dansband och bugg?

Hoppas ni har en härlig torsdag.

Kram kram kram



Kommentarer
Postat av: Karin

Jag hänger med på buggen!!! Yiiee

2009-04-09 @ 17:00:12
Postat av: Anne

Nja bugga tror jag inte....

Kram

2009-04-09 @ 18:48:08
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Mimmi Mus

Fin bild.. I like! ;)

2009-04-09 @ 22:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0