Söndag igen...

Ja då va det söndag igen! Söndag kväll! Idag har varit en "plockdag" på alla möjliga sätt! Plockade ögonbrynen! Jag kan inte fatta att många kvinnor gör detta frivilligt! Det gör ju så satans ont rent ut sagt!
Har även frostat av frysen och tvättat! Planerade att handla men valde att stanna hemma hela dagen! Riktigt skönt! Får bli knäckebröd till frukost imorgon! Under min plock och städdag här hemma så hittade jag en underbar skiva som jag köpt för många år sedan! En riktig bugg och dansbandsskiva! Åhhh vad bra! Många danssteg här i vardagsrummet idag! Hoppas ingen har sett mig!!!!!!

En annan grej jag sysselsatt mig med idag är att fundera ut vad jag ska önska mig i RIX FM tävling! Man ska lämna in ett förslag på vad man skulle hitta på om man vann hundra miljoner kronor!! Det mest spännande förslaget ska de förverkliga! Jag ska minsann ge bästa förslaget och förverkliga en riktig dröm! Det vore väl häftigt!!

Hittade gamla kalendrar som jag använde som dagböcker under de åren jag läste till sjuksköterska! Herregud vad tiderna har förändrats! Och vad man ändrar levnadsvanor och vänner efter examen! Att man kunde vara så dum och blind gällande vissa saker och personer! Tur att man blir äldre och klokare!

Passade på att fota mina små änglar idag när jag städade!   
Ovän som ser upp till giraffen och Kompis som spanar på skumma personer utanför fönstret!

Hittade förresten ett citat i en av dagböckerna idag som är så vackert! " En kyss är ett vackert knep som naturen skapat för att hejda talet när ord blir överflödiga." Så vackert att man får fjärilar i magen! Och så sant det är!!

Imorgon är det jobb på förmiddagen! På eftermiddagen ska jag förhoppningsvis träffa Lisen från Gotland över en fika! Har inte träffat henne på över ett år! Ska bli så roligt att få träffa henne och krama om henne!!
På kvällen ska jag träffa Kickan! Ska bli spännande att se om magen växt något på henne! Ska krama henne riktigt länge! Träffar henne alldeles för sällan! Åhh jag är på kramhumör! Någon som vill komma och kramas??

Imorgon är det dax att ta mina blodprover och jag är redan nervös!! Jag ska minsann leta reda på någon slags bedövning innan jag låter någon sätta en nål i mig!

Hoppas ni alla får en fin måndag imorgon!
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Anne Folbert

Vad fina dina katter är, extra festligt är deras namn!

Jag vill gärna kramas! Hoppas du får/har haft en bra dag på jobbet. Vi hörs, Kraaaaaaaaaam

2008-09-08 @ 07:28:34
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Linda

haha, bet katten dej? Skrattade nastan ihjal mej nar jag laste det! Skaffa dej ett par hamstrar istallet for de dar tusans ackel katterna. Lever din mammas svarte katt fortfarande? For ni som inte vet om vem svarte katten ar, det ska jag beratta for er. Svarte kisen ar en katt pa sakert 20 kg som bor hos Linas foraldrar i emmeryd. Eller bodde, jag vet inte om han akt till katt himmelen an. Nar man kom och halsade pa lina nar vi va yngre och katten lag pa soffan, ja da fick alla klamma ihopa sej brevid, och INTE stora katten! haha. jag kan fortfarande se klumpen ligga dar pa soffan och mjaua till Lina och sedan vanda sej om och morra till mej. hahaha. Minnen!

2008-09-10 @ 13:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0