När allt går fel!

Idag är en gnällig dag! Det började gå fel redan igår kväll! Min gulliga jobbarkompis Susanne hämtade mig för att vi skulle åka till jobbet tillsammans! Hon kom lite tidigare än planerat så jag blev lite stressad att hinna iväg! Plattan på spisen ska vara avstängd, fönstrerna stängda, toalocket nere så inte katterna dränker sig själva, ja alla möjliga faror skulle minimeras på kortast möjliga tid! Dock så va jag snart ute i bilen och vi åkte till jobbet! När vi parkerat och är på väg upp till omklädningsrummet så kommer jag på en ganska så viktig grej! Jag har gjort en grej som man inte får! Jag har tagit hem mina arbetskläder för att tvätta dem! Vad ska man göra när de har stängt i klädutlämningen och man måste ha rena kläder över helgen! Jo då måste man ta hem dem! Dock så är det en fördel om man tar dem med sig när man ska jobba igen! Där står jag utan kläder att jobba i! Jävligt smart Lina! Tur att jag hade någorlunda anständiga kläder på mig som jag trots allt kunde ha under en patientskjorta! Ni kan ju bara ana hur sexig jag varit inatt! Stackars patienter som nu kommer att ha mardrömmar resten av livet! Den svartklädda nattsköterskan! Haha!


Natten flöt annars på i ett hektiskt tempo! Om man inte kommer att lida av tinitus inom de närmsta åren av alla larm som tjuter så fort patienternas hjärta slår ett extra slag så är det ett mirakel.
Väl hemma kunde jag inte sova! Karlskronas icaaffär CityHallen verkade ladda upp lagret för en kommande katastrof och Cityhallen vore den eda affären i hela världen som kunde lämna ut mat! Fyllda lastbilar som vägrar stänga av motorerna samtidigt som de kör med stora handtruckar på räfflade järngolv med stora gallervagnar som är allt annat än tysta och ljudlösa! Från min säng och ut till där lastbilarna lastas av så är det max 10 meter! Ni kan ju själva tänka er hur det är att ha en 24 meters långtradare med motorn på i sovrummet när ni sover! Och som piper när den backar! Åhhh så jävla irriterrande!
Somnar väl runt kl 10! Kl 12 så vaknar jag av att alla hundar som bundits upp av ägare som ska in på gallerian och handla hamnar i bråk! Det sitter en stor svart björnliknande hund i en rabatt utanför och skäller hysteriskt! Inte alls irriterrande! Inte alls....
Kl 14 vaknar jag av att jag ligger minus i mitt blodsocker! Får snällt traska upp och käka! Och hur hungrig är man när man är tröttare än tröttast! Tur att det finns söta Singoalla kex så man inte behöver äta så mycket! Ibland kan det vara riktigt drygt med en kronisk sjukdom! Brukar inte gnälla över den heller men idag gör jag det! Hittade i alla fall en sexig diabeteskille att förgylla inlägget med!


KL 17 bestämde jag mig för att stiga upp och här sitter jag nu! Lika pigg som en disktrasa! Vågar inte ens titta mig i speglen idag! Tur att man kan ha gardinerna fördragna och ytterdörren låst!
Känner mig ändå lite kramsjuk! Någon som vill komma och kramas lite??

Kram kram kram

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag kommer gärna och kramas lite! Jag kan inte låta bli att skratta lite över att du inte hade dina arbetskläder med dig, det hade jag velat se! Det var kanske därför som det larmade på Telemetrin!?

2008-09-16 @ 19:53:02
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: johanna

hej min sötnos..va kul det är att läsa dina blogginlägg! lika glad varje gång..illa med kläderna du, tur det löste sig=) ska du jobba i helgen? jag kanske ska in på sön, ses då! KRAM

2008-09-17 @ 13:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0