Stackars små djur!

Ja stackars små katter! Idag har de fått en nål i nacken! Inte avlivning utan vaccination! Ovän va superarg och fräste åt den stackars veterinären så tillslut fick hon lägga en handduk över huvudet på honom för att han inte skulle bita henne! Kompis va så lugn och snäll! Fick beröm för hennes vackra frisyr! Kompis är ju en rakad katt! Hon har päls på huvudet, benen och halva svansen! Hon är värdelsn vackraste! För detta korta lilla besök blev jag 700 kr fattigare! Kan man inte köpa vaccin på nätet och injicera själv hemma? Det vore väl samma sak som att premedicinera en patient inför operation?? Ska ta detta med veterinären nästa år!

När jag kom hem klochan 11.00 så sov jag middag till 14.30! Underbart! Efter det blev det en fika på stan med en annan syster! Alltid lika intressant att höra skvaller mellan klinikerna! Lina = skvallerexpressen! Ska starta en telelinje dit man kan ringa för dagsfärskt skvaller för ynka 19,90 kr per minut! Det vore häftigt!

Inatt har jag åter igen haft en hemsk dröm! Jag fick genom gå en CABG och klaff operation. Och samtidigt en höft operation! Efter 3 dagar var jag tillbaka på jobbet! Jag hade en grym smärta och kände mig helt ur balans! Men jobba var jag tvungen till! Usch usch usch! Hoppas jag aldrig ska behöva opereras! Då va drömmen jag hade i förgår bättre! Då va jag i alla fall på Bahamas och badade med pingviner! Det va mysigt!

Skulle egentligen hunnit träffa Linnea idag men tiden har inte räckt till! Hoppas vi hittar en ny tid snart min vän!

Har i eftermiddag försökt leka sekreterare och ringa runt och härja med olika abonnemang och tråkiga grejer! Skrev ju i ett tidigare inlägg om att jag hatar Com Hem och blev tacksam för det bra erbjudande jag fått av Bredbandsbolaget! När jag ringer till Bredbandsbolaget för att lämna en muntlig fullmakt till att de ska kunna säga upp avtalet mellan mig och Com Hem så meddelar de att Com Hem inte accepterar sådana här avtal!! Jävla företag det där! Det hela löste sig med att jag själv fick ringa och säga upp bredbandet. Hoppas att övergången ska bli smärtfri och att jag inte ska behöva leva utan internet allt för länge!

Efter detta samtal va jag riktigt irriterrad och satsade på städning ett par timmar! Äntligen kan jag röra mig i lägenheten! Och andas!

Nu är det en stund framför tvn innan jag ska plugga till min kommande utbildning på måndag! I helgen kommer jag att bo på jobbet så då blir det ingen läsning!
Hoppas ni alla har en härlig torsdag!

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Anne Folbert

Nej!!! Du får inte bli utan internet för då kan du ju inte blogga! Här behövs minsann både livrem och hängslen säg till dem det! Kram

2008-10-02 @ 22:45:25
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0