MÖHIPPA!!!

Åhh vad jag är lycklig! Jag har haft en underbar och fantastisk helg!! Efter jobbet i fredags började jag städa inför mitt stundade kalas på söndagen. Hamnar efter en stund i soffan med ett glas vin och spanande på BH! Beverly Hills!
Sen ringer min jobbarkompis Susanne! Hon vet inte vad hon ska hitta på så jag bjuder över henne på lite vin! Och vin blev det! Och Thai mat! Och pizza! Och många skratt! Underbar och oplanerad fredag!

På lördag morgon ringer mobilen kl 10! Det är en tjej från jobbet som ringer för att kolla så att allt är ok och om jag funderat klart om alla förändringar på klänningen! Hmm? Jaja, jag somnade strax om igen! Efter en timme vaknar jag av visselpipor, grytlock och annat skrammel! Tror att det är karneval utanför fönstret! Efter några sekunder så inser jag att det är utanför min dörr! Och innan jag hunnit upp ur sängen så inser jag att det är i min hall!! Där står: Karin, Helen, Helena, Kickan, Emelie, Adrian, Kicki, Pernilla och Anna!! Åhh vad jag blev förvånad! Men lycklig!! Och tackar en högre makt att jag inte sovit i mitt rosa randiga nattlinne med flodhästar på! Kan dock lova att det finns flera kort som inte borde få visas för allmänheten!!
Efter chocken fick jag 15 minuter på mig att packa en väska och klä mig för en "fysisk aktivitet". Jaha?? Vad är det? Men fler ledtrådar fick jag inte!! Snabb som man är så förvandlade jag mig från en larv till en fjäril på några minuter! Haha!
I dörren möter jag min blivande make som kollar förvånat på de 8 snygga brudarna som står i hallen! Men vi fick minsann ingen tid att prata utan jag fick snabbt traska iväg! Över Hantverkargatan, över torget och bort till Helena! Där serverades en ljuvlig lunch! ( Frukost för min del...) Kyckling och pastasallad, varma baguetter och mitt favoritvin Mauro!! Åhh så underbart gott!! Adrian passade på att vakna så jag fick mysa med honom en liten stund! ( Bebis på 13 veckor!!!)

Under lunchen/ frukosten fick jag mitt första uppdrag! Jag fick en stor låda framför mig! Varje gång någon öppnade lådan så fick jag blunda och sticka ner handen! I lådan låg en minnesgrej från varje tjej! När jag fick upp "grejen" så skulle jag gissa vem det var ifrån och berätta historien bakom!!
Nr 1. Glass! Från Anna! En granne som man tillbringat många kvällar med! Glass och the är stående! Lätt gissat!!
Nr 2. Bikini i stl MINI!!! Från Kickan!! Första gången vi festade ihop så blev vi ganska berusade! Jag fick för mig att jag skulle testa hennes bikiniöverdel! ( Kickan väger 45 kg och det gör inte jag! Och Kickan har stl 75 A i BH och det har inte jag!) I alla fall så klämmer jag i mig denna lilla lilla överdel som knappt täcker mina bröstvårtor och visar mig för hennes dåvarande pojkvän som höll på att dö!! Kickan va inte heller dålig när hon tog på min BH i stl 85 H och fyllde med 10 par strumpor i varje kupa!! Åhh så underbart roligt!!
Nr 3. En påse från Lindex med STORA trosor i! Från Karin! Hon var med på Lindex när min mamma och jag köpt examensklänning och de tyckte att jag behövde trolla bort några kilon från magen! De får mig att köpa ett par trosor som shapar up och shapar down! Skitfula! Men trollar bort 5 kg! Tack Karin för sitt stöd! Haha!
Nr 4. En bild på Ulla-Karin Lindqvist. Från Emelie! 10 veckors slit med examensarbetet för en sjuksköterskeexamen! 10 veckor med både tårar, hat och kärlek! Mest kärlek! 4 rätt av 4!
Nr 5. En vackert halsband från Guldfynd! Svårt! Börjar ana att det kan vara från svägerska Pernilla som äntligen vill ge en present efter presenttorka över både födelsedagar och jular flera år tillbaka! Måste dock passa tills vidare!!
Nr 6. Ett kort på mig och kusin Helen på en strand! Haha! Jag tror det är på Trummenäs men det visar sig vara jag som tyckt att killen som låg bakom oss var snygg och jag ville ha en bild på honom! Och detta på Öland!! Haha! Underbart!

Postar detta nu så att ingen info går till spillo... Fortsätter strax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0