Älskar Langos!

Nu kommer det jag utlovade tidigare idag!! En uppdatering om vad som hände igår! Jag utökade mina vuxenpoäng med 100 %! Redan i tisdags kväll fick jag en otrolig längtan efter sommaren, sailet och LANGOS!! Det bästa på hela sommaren! Igår på onsdagen så hann jag inte tänka på det pga fullt ös i 8 timmar! 8 timmar utan mat och jag var dödens hungrig innan jag gick hem!! 5 min innan hemgång hittade jag ett recept på langosbröd! Svårighetsgraden var på topp men jag va i stånd att kunna göra vad som helst för min langos så det fick bli så svårt det nu ville! Och svårt va det! In på ICA! Skumma ingridienser! Kommer hem! Trött och fortfarande hungrig! Hade nu inte ätit sedan 8.15 på morgonen! Klockan var nu 16.30!! Börjar lite fint att läsa receptet igen! Ok, koka vatten till 37 grader! Inga problem! Och i med jästen! Inga problem! Grejen var sen att det skulle vara en kokt potatis i detta! Oki! Börja om igen! Skala och koka potatis! Blandar i detta och sen i med special mjöl! Ja det heter så! Special mjöl!! 7 dl skulle det vara i! Efter ca 10 dl så var det fortfarande som tapetklister på båda mina händer!! Kletar av en liten fingertopp, får på högtalartelefonen, ringer till min granne Kicki och ber att hon tar min reservnyckel som hon har, ber henne låsa upp och komma in! Hon kutar in och tror att jag är i knipa! Där står jag med klister på båda fingrarna och ber att hon kommer och hjälper mig med mjöl!!! Tack snälla Kicki! Du är bäst! Lyckas efter denna snälla hjälp få ihop en slemhög som jag funderar på att kasta på någon!! Åhh vad jag var hungrig nu! Och jag hatar när det ska jäsa!! Under jäspausen passar jag på att ringa Anne!! Puss på dig och förlåt att uppdateringen kommer så sent!! Hälsa Arne!! ) Ja efter detta så försökte jag forma denna slemhög till små ovala plattor!! Jo visst! Synd att detta moment inte är filmat! Heta ramsor med barnförbjudna ord, nermjölade katter, nermjölat kök och nermjölad jag!!! Och efter detta så ska det jäsa igen!! Nu var jag gråtfärdig av hunger!! Under denna jäsningen så passade jag på att skala 1 kg räkor! Och hacka lök!! Och sen koka upp oljan! Mamma förklarade sedan med rädla i rösten att nej Lina, olja kan inte koka! Lägg nu i degen och koncentrera dig på det du ska göra!! Jaja! I med en degplatta och oj oj oj vad det fräste!! Första Langosen fick jag slänga! Men de andra blev ju en succe!! Fy fanken jag vad jag är duktig i köket!! 8 Langosbröd fick jag till! Kunde blivit fler men nu va jag så satans hungrig att jag kanstade resten av degen! Efter sistan va klar va kl 19. 40! Jag hann nu lagon smeta på vitlökssmör, gräddfil, nyskalade räkor, stenbitsrom och rödlök innan mina bönder började på TV:n. Alltså känslan när jag fick mat efter 12 timmar är obeskrivlig!! Åhhh jag skulle kunna göra vad som helst för den känslan igen!! Helt magnifikt!!!!!!!

Bönderna va bra igår! Nästan lika bra som maten! Tönten Magnus valde ju sin Emma! Ingen surprise! Pär vet jag inte men det blir nog RosMarie trots allt! Jag hoppas fortfarande att Peter väljer Peter! Men efter det kelet på loftet så vet man ju aldrig! Och Hanna hoppas jag fortfarande väljer Elias!!

Idag kom mina nya glasögon på posten!! Underbart! Nu ser jag riktigt bra ut!

Nu får jag väl krypa ner i sängen! Börjar 7 imorgon! Och på eftermiddagen ska jag på Nyårsrevyn!! Har svårt att tro att de ska väga upp till Björn Gustavssons nivå men jag ska ge dem en chans!

Puss på er alla!


Kommentarer
Postat av: B

Mat efter 12 timmar .. tror jag ska slå en signal till s Ulla ... ; )

Puss&kram fr mamma B

2008-12-12 @ 01:21:42
Postat av: Anne

Vad duktig du är! Egna langos, snacka om vuxen poäng!! Fast jag tycker nog att du borde äta lite mer regelbundet...kram kram

2008-12-12 @ 07:13:14
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag hade kommit överrens med Anna-Lena och Monika om att få låna HLR dockan för att kunna öva lite hemma! Kul att få friska upp minnet lite! Ha det!

2008-12-12 @ 07:16:02
Postat av: Anonym

Det ser jätte gott ut! =)

2008-12-13 @ 10:06:42
URL: http://llinnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0