Skvaller...

Vem tycker inte att skvaller är roligt? Jag ska inte sticka undet stolen med att jag tycker att det är spännande att få reda  på en hemlighet. Berättar någon att hon väntar barn eller något annat skoj så älskar jag skvaller. Men när det kommer till elakheter så tycker jag inte att det är roligt. Jag ska allvarligt erkänna att jag är för feg för att resa mig upp och säga att nej, det här vill jag inte lyssna på. En nära vän till mig berättade idag om en sak hon hört, om mig. Hon hade först inte tänkt berätta det, men hon gjorde det, vilket jag uppskattar. En kvinna, som vi båda känner ställde frågan till min vän, hur vi lärde känna varandra. Hon svarade att det var på en tidigare arbetsplats. Och människan som nu är så nyfiken ställer fråga nr 2, Var hon lika överviktig då?
Egentligen hoppas jag att det inte är något elakt menat från henne, men jag kan på ett vis tycka, vad har du med det att göra? Spelar det någon som helst roll om jag har varit överviktig i 1 år 2 år eller 5 år??? Hur roligt vore det om man fick höra om du haft mustach sedan du var 15? Haft grått hår sedan du var 20? Stora fötter sedan du var 7 år?
Det är ju inte så att "vara överviktig" är en hobby!
LÅT MIG VARA, känner jag!
Och ja, för en gång skull ska jag nog konfrontera denna människa och berätta att om hon sköter sin övervikt så sköter jag min!



Kommentarer
Postat av: Modekatt

Fy för såna människor!Lite obetydligt skvaller skadar ingen med man får inte ta till personliga angrepp så!



Kram på dig

2011-04-19 @ 13:31:51
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: stina

Det kommer ju tyvärr alltid finnas människor som roas av att prata strunt och skit om andra. Jävligt tragiskt.

2011-09-06 @ 09:06:56
URL: http://bloggmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0