På middag...

Jag vet att man inte får skriva elaka saker om andra i sin blogg men ibland är det svårt... Ikväll har vi varit på middag. Jag som ville vara snäll, när alla andra gick från bordet, så blåste jag ut ljusen... Priset för det blev röd stearin på duken. Duken visade sig vara en släktklenod från farmors farmor från 1800 talet. Och om jag hade varit inom en lämplig radier så hade jag just nu haft en blåtira! En rad svordommar och hatet sprutade mot mig, vad fan tänkte jag på och om det inte gick bort så visste hon inte vad hon skulle göra med mig. Jag försvarade mig med att det var ju inte min mening utan ville ju bara blåsa ut ljusen, men mitt försvar var ingen mening! Jag tog på mig jackan och skorna och bad om ursäkt åter igen, men ingen lyssnade... Mina sista ord var att nästa gång så sitter jag i köket med vaxduk. Inget svar. Då sa jag att då stannar jag hemma! Och det ska jag göra med glädje!
Sen gick jag ut och väntade på att min mamma kom och hämtade mig.
Om man nu har en värdeful släktklenod, varför använder man den till middag med 4 barn, 6 vuxna och två fula röda stearinljus?
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anne

Åh Lina! Vad tråkigt...vi som känner dig vet ju om att du bara vill väl! Herregud det var ju en olycka och inte med vilje.

Jag skickar dig en kram

2010-12-29 @ 07:30:06
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: J

Nee men fy va ledsen ja blev av att läsa detta att någon kunde va så elak emot dig ja menar de va ju inte med flit fattar ju vem som helst sen som du sa varför använda en duk just då och herregud som min mormor som blev arg på mig på julafton för en sak som också råkade gå lite sönder som absolut inte va mitt fel sa de till mamma alldeles nyligen att varför va så rädd om saker man får ändå inte med sig dom när man dör :) jaja får hoppas denne får dåligt samvete förhoppningsvis o be dig om ursäkt va ju inte ditt fel hade ju blivit värre om ni hade glömt ljusen o de börjat brinna liksom.hoppas de Annars är bra med dig för ovanlighetens skull jobbar ja halvdagar så började 12 nu igår slutade ja 12 så låg o kolla på tv hela

dagen igår ända tills ett i natt på pirates of the carrabien. Kramar min vän!

2010-12-29 @ 12:17:48
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Cina

Låter ju helt sjuuuukt:S

2010-12-30 @ 09:42:49
Postat av: Modekatt

Usch vilka människor!Du gjorde så rätt som åkte hem, det hade jag också gjort!



Skönt att vara ledig det är jag med tom på fred. :)

God fortsättning på det nya året!

Massa kramar till dig

2011-01-02 @ 21:43:53
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja, VARFÖR!?

Suck!

2011-01-03 @ 10:35:53
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0