Att gå vidare.

Varje morgon när jag vaknar så förundras jag över att allt fortsätter som vanligt, även om Kompis inte finns mer. Konstigt nog så känns det lite enklare för varje dag. För ett par dagar sedan så trodde jag att jag aldrig skulle kunna skratta igen, men det har jag faktiskt gjort. Första gången jag skrattade så fick jag dåligt samvete, precis som att jag inte fick lov att skratta, men det var en befriande känsla. Det sägs att tiden läker alla sår och jag tror nog att det tillslut kan bli så. Ärret som finns kvar kommer att vara ett vackert minne och en påminnelse om det som en gång fanns.
Som en bearbetning har jag varit och handlat julklappar till min familj från Kompis. En liten glaskula, som det snöar i när man vänder på den. I glaskulan sitter en ängel. Denna lilla ängel ska få sitta på sängborden hos de som älskade Kompis mest.
För det är just vad Kompis är just nu, en lycklig liten ängel-katt som klättrar i träd i Körsbärsdalen i Nangijala och får mat och kel av min mormor! All min kärlek till dem!


Kommentarer
Postat av: B

Du vet att jag inte brukar kommentera utan prata när vi ses ..



Men "Mina ögon kan tindra .." fanns i mitt tonårs Starlet, för länge sedan. Undrar om någon vet vem som är upphov till de orden ..?

2010-12-15 @ 23:40:45
Postat av: Cissi

Visst är det så!

Med tiden "försvinner" det jobbiga och det som kommer och växer är alla fina minnen istället och tur är det :)



Kram!

2010-12-16 @ 08:11:10
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: therese

nice blogg!

2010-12-16 @ 09:35:39
URL: http://thereseliinnea.blogg.se/
Postat av: Modekatt

Så himla fint skrivet!

Roligt att höra att du mår bättre!

Massa kramar

2010-12-16 @ 15:51:19
URL: http://modekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0