Tenta!

I torsdags var det dax för tenta. Jag har inte haft skriflig tenta i sal med tentavakter på 7 år! Och jag var lika nervös då som nu. Först ska man kryssa för att man har kommit. Blir placerad på en väl utvald plats. Tentareglerna är skriva med stora bokstäver. Du får inte lämna rummet de första 30 minuterna och om du måste gå ut så skrivs det upp. Blir ju kissignödig så fort jag ser detta. Tentorna delades ut och direkt börjar jag bläddra bland frågorna och scannar in läget. Svarar lite här och lite där. Läser det jag vill läsa och svarar helt upp åt väggarna fel på några frågor. Kan inte tänka normalt när jag sitter i en tyst sal och hör alla andras pennor glöda.
Resultatet kom i fredags. Jag hade klarat mig! 7,5 högskolepoäng är nu mina. Nu är det bara 7,5 poäng kvar innan jag är diabetessjuksköterska.

Kram på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0