Uppdrag granskning.

Igår såg jag ett avsnitt av Uppdrag granskning. Denna gången handlade det om Benny och Christina, ett par som skulle gifta sig. I morgongåva, innan bröllopet ger Benny Christina det hon önskar sig mest, en bröstförstoring. Då köerna i Sverige är för långa åker de ner till Polen. Efter operationen vaknar inte Christina mer. Det är nu över tre månader sedan hon opererades och chansen att hon någonsin mer ska vakna finns knappt. Utredningarna visar att hon fått förstora mängder smärtstillande så hon slutade andas och fick hjänskador av syresbristen.
Redan bokade de via Medica Travel, ett företag som drivs av en svensk man som inte vet någonting om sjukvård. I olika reklamannonser är det nu aktuellt att åka på "Medicinsk turism", dvs slå två flugor i en smäll, både en skönhetsoperation och semester i samma paket.

Jag säger bara en sak: GALET!
Varör ska det vara så svårt att acceptera sig som man är?


Kommentarer
Postat av: Cissi

Så hemsk story :(

Jag såg inte programmet men har läst om det...sorgligt!



Hoppas Du får en trevlig helg :)

Kram Cissi

2010-11-19 @ 07:41:36
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Katja

Tack <3

Hua, men jag känner jag "måste" göra mina operationer..

Hur mår du? Kram!! <3

2010-12-08 @ 12:33:56
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0