Hemma!!!!

Jag är hemma. Efter en underbar vecka på Cypern, men en hemsk resa hem så är jag äntligen hemma i min lägenhet.
Det har varit en helt fantastisk vecka dem många skratt, god mat, god dricka och härligt sällskap. Allt man kan vänta sig av en riktig chartersemester.
Förra måndagen flög vi redan kl 07 på morgonen. Jag var så fruktansvärt nervös och klunkade en ½ flaska vin på vägen från Malmö till Sturup. Vid påstigning på planet så mådde jag illa och tackar flygplanet för de fina små papperpåsar som finns i stolsfickan framför en.
Ankomst till Panthea Village kl 14 på eftermiddagen. Incheckning i lägenheten på hotellets bästa läge, bikinin på och vin i baren. Det hemska oranga armbandet visade att det var " all inclusive" för mig och jag var fri att äta och dricka allt jag ville.
I vårt sällskap var i 6 personer och vi fick 3 lägenheter brevid varandra. Alla lägenheter med en terass och en liten gräsmatta utanför. Nu finns det små stigar efter allt springande. Träffpunkten har varit i vår lägenhet som låg i mitten.
Dagarna har fördrivits med frukost ca 8.30. Sol. Lunch ca 13.00. Sol. 15-17 Siesta. 17-19 kortspel. 20-21 Middag. 21- 24 Bartömning. 24-08.30 sömn. Lite shopping och andra små utflykter har tillkommit, så som små promenader till stranden.
Veckans trista har varit sjukdomsfall. Halsfluss och sprucken trummhinna. Inte på mig men i sällskapet. Trist. HalsflussTina var så sjuk att de ville lägga in henna på sjukhus med antibiotika i.v. Stackars Tina. Men med hennes järnvilja så piggade hon på sig med lite mediciner av vadera sort.
Sista dagen orkade hon till och med att plocka citroner på hotellets träd.
På hemresedagen checkade vi in bagaget i hotellobbyn kl 10. Smidigt. De körde sedan vårt bagage till flygplatsen långt innan vi behövde åka dit. Vi lämnade rummet kl 12 och sen väntade vi. Och väntade och väntade. Kl 21.40 gick bussen från hotellet. 1 timmes bussförd till flygplatsen. Planet var bara 40 min försenat. Men BARA 40 minuter gör ganska mycket mitt i natten. Istället för 23.55 kom vi iväg 00.40.
Dock var hemresan ingen större behaglig upplevelse. Trånga hemska charterplan. Dumma turister och små barn. Så fort man har satt sig i det trånga hemska planet så fäller människan framför en ned sätet i sovläge och man kan knappt andas. Varmt och med skrikande barn och hostande människor. Grrr. Det var en lång resa hem. Landade på Sturup 03.30. Som bonus så lyckas en i sällskapet att krossa två flaskor mot en vägg i ankomsthallen. En flska 1½ L Vodka och en vit CocosLikör vad den nu heter. Det luktade bara lite cocos. Jaja väskorna kom och vi kom ut i bilen. Utanför stod Dennis snällt och hämtade oss. Tack snälla söta du. Trygg och säker hemresa med en och annan vattenplaning mellan kl 05.00 och 08.00 kan man ju bjuda på. Jag kom ju hem!!
Trots alla små missöden och lite småbränd hud så är jag underbart nöjd. Jag har en underbar familj som jag har fått tillbringa denna veckan med. Inget går upp emot det. Tack alla underbara!!!
Nu är det tillbaks till verkligheten.
Hoppas ni alla har haft en fín vecka. Ni kör vi dagligt bloggande precis som vanligt.
Avslutar med lite bilder.
Kram på er alla.

På väg...


Party.


Mor och dotter


Lina och Tina


Pallad Citron.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem Lina! Hoppas du har haft det toppen! Vi måste ses snart! Saknar dig. Kramar!

2009-05-06 @ 20:50:47
URL: http://neahs.se
Postat av: Catrin

Välkommen hem ;)

2009-05-06 @ 22:16:14
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: jeanette

naaw :) Tina! :)

2009-06-26 @ 09:50:35
URL: http://bosing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0