The Reader.

För ett par dagar sedan lästa jag på Catrins blogg om en film som hon tyckte var bra. The Reader. Catrin och jag brukar ha ganska lika smak på filmer så jag passade på att titta på filmen. Jag kan inte annat än att hålla med henne om att det var en fantastisk film.
Jag lånar Catrins recension från hennes blogg: www.catriin.blogg.se

En dag insjuknar den 15 åriga Michael Berg på vägen till skolan och räddas av 30 åriga Hanna. De förälskar sig oväntat och inleder en passionerad affär fram till den dagen då Hanna plötsligt försvinner.
Åtta år sednare är Michael en ung juridikstuderande som iakttar de pågående krigsförbrytarrättegångarna mot nazisterna. Han träffar sin forna älskarinna igen, under väldigt annorlunda omständigheter. Hanna står anklagad för ett fruktansvärt brott och vägrar rätten till försvar.
Michael inser gradvis att hans ungdomskärlek döljer en hemlighet som hon anser vara mer skamlig än mord. Hon kan varken läsa eller skriva.

En film som man måste se.

Eftermiddagen idag har jag tillbringat utomhus. Ja det är faktiskt sant. Jag tog min vän, Mp3 spelaren och tog en härlig promenad på en timme. Det var riktigt skönt.

Imorgon ska min cykel till doktorn. Någon har haft riktigt roligt och fördrivit sin tid med att välta alla cyklar på hela gatan. Resultatet blev ett hjul som nu inte längre ser ut som ett hjul. Imorgon får Dr Cykelmästare reparera och laga. Snart ska jag cykla till jobbet igen. Lovar. Inte er, men mig själv. :)

Kram och godnatt.


Kommentarer
Postat av: Anne

Kanon Lina! Det är ju jättebra att cykla till jobbet! Jag har en vision om att börja cykla till jobbet ev i sommar. Ha det bra! Kram

2009-03-30 @ 21:35:35
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0