Duggregn innan uppehåll.

Ja det är ganska härligt väder när det småregnar efter ett ösregn. Och man bara väntar på att solen ska titta fram. Härligt. Dock så var det halt och snöigt idag när jag skulle ta mig till jobbet. Åkte med en jobbarkompis som påvägen till jobbet skulle lämna barn på dagis. Medan jag väntar i bilen så ser jag något brunt som surrar omkring på marken. Ett brunt löv var min första tanke. Men lövet hade både ben och nos. En söt liten näbbmus kutade omkring och frös i snön. Tillslut så hittar den lilla näbbisen ett hål att hoppa ner i, men sekunden efter så hoppar han jättehögt och springer bort från gropen. Då kommer det en mus till. Rena musinvasionen. Men söta var de. Hoppas de inte frusit ihjäl idag.

Dagen på jobbet var speciell. Jag och en annan tjej var "patientfria" och jobbade med planering av bland annat sommarfesten. Eftermiddagen avslutades med studiebesök för några studenter som var intresserade av thorax. Extra kul när studenter är nyfikna och vill veta en massa.

Tog en härlig och blåsig cykeltur hem. Bra att rena tankarna med hjälp av havsbris. Idag känns det tack o lov bättre än igår och min personliga kris var nog bara en dålig dag. Skönt det.

Har fikat med två kompisar ikväll och nu är jag så trött att jag snart somnar.Fattar inte hur jag ska orka stiga upp tidigt 3 dagar till. Hoppas på att min önskan om semester beviljas på fredag.

Nu ska jag höja musiken till högsta volym och njuta av Winnerbäck.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ahh... älskade Winnerbäck!

2009-03-24 @ 19:28:13
URL: http://neahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0