Diabetes mellitus

Diabetes mellitus. Ganska tråkigt namn på en sjukdom. Idag har jag haft både hyper och hypoglykemi. Allt mellan 24 och 2. Visst är det en härlig berg och dalbana. Det är inte så att det är lika skoj att uppleva denna upp och ned gång som det är att åka karusell på Liseberg. Snarare tvärtom. Hittade en blogg där killen Eric skrev om hur det är att leva med diabetes. Han skrev så bra att jag önskar jag kunde skriva lika detaljerat, men det kan jag inte. Jag försöker se mig själv som en frisk person, bara man sköter sitt insulin och sina matintag. Visst får man räkna med en och annan motgång, men att leva med diabetes är inte som att läsa en skolbok och tro att bara för att man tar sitt insulin på rätt tider och äter på exakta tider så mår kroppen som en prinsessa. Nej då enkelt är det inte. Men man kan kämpa på och eftersträva att bli den perfekta diabetikern. Lycka till säger jag bara!

Idag har det varit den perfekta lediga dagen! Man kan inte annat än att uppskatta treskiftsarbete när man får en ledig dag mitt i veckan. Sovmorgon är det absolut bästa som finns. Efter detta så har jag busat och myst med mina små katter. Och efter detta så blev det en spontanfika med Linnea. Supermys. Efter en stund kom Johanna och vi fortsatte fika. Sen gick vi hem till mig och tittade på film och bara var... Ibland är det underbart att bara umgås! Ikväll var en sådan kväll. Tjejsnack, film och mys. I love it!

Nu är kl över 24 och Kronprinsessan Viktoria har namnsdag. Grattis till henne. Och grattis till alla andra som har något att fira idag. 

Puss på er alla.


Kommentarer
Postat av: Anne

Hejsan! Visst kan vi starta GI-tillsammans!!!!Va kul! Jag är hemma varje kväll, ring mig så gör vi upp en plan!

Visst får du passa Bella det skulle bli som semester för oss ;) Kram kram

2009-03-12 @ 07:45:07
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0