Den nya människan!

Idag har jag gjort en ny upptäckt i livet! Om man stiger upp tidigt så har man massor av tid att vara vaken på när det är ganska ljust ute! Häftigt! Idag steg jag upp redan kl 08!! Fortfarande lite sjuk och ganska så hes men med gott mod så har jag fördrivit dagen ganska bra!
Började med ett bloggmaraton! Det är helt otroligt vad mycket olika bloggar det finns! Och om precis vad som helst!! Ibland skrattar man, ibland gråter man och ibland undrar man vad det är för dårar som har tillgång till dator! Men det är roligt att få en inblick i andra människors liv!! Just nu så skulle jag vilja ha en ny bloggdesign!

Efter detta så tittade jag på en film! Jag kunde bara inte slutat titta på den! Den berörde så starkt! "Den nya människan" hette den. En svensk film! Handlar om sjuksköterskor som sköter ett "hem" för unga tjejer som kommit fel i livet. Tjejer som haft missbrukande föräldrar, blivit gravida tidigt och tvingats adoptera bort sina barn m.m. Dessa tjejer fick bo på detta hem och arbetsträna som det så fint hette. De levde som ofrivilligt instängda slavar. Enligt några av sjuksköterskorna i personalen så var hemmet ett förstadie till ett mentalsjukhus!! Och det värsta av allt! När tjejerna kom till hemmet så skulle de tvångssteriliseras för att de inte skulle kunna föröka världen med sådana hemska människor som de var. Odugliga till allt och bara bekostade samhället pengar! På hemmet fanns en enda manlig person, vaktmästaren och han gjorde ju självklart ena tjejen med barn! Denna kvinnan hamnade på mentalsjukhus i 28 år efter detta!! Det hela var en väldigt tråkig historia!! Och det var en sann historia!! Åhhh vad jag grät! Googla på " Den nya människan" om du vill veta mer om denna filmen!!

Imorgon ska jag tillbaka till jobbet! Nu är det slut på att sitta hemma och vara sjuk!

Puss och kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har sett den, den är såå bra och såå sorglig!

2009-01-23 @ 20:06:03
URL: http://neahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0