Leende människor.

Idag vaknade jag tidigt. I mina mått mätt i alla fall. Redan kl 13 var jag uppe. Tänkte utnyttja dagen på bästa sätt och gick ut för att få lite solsken. Dock så var det inte så varmt att bara sitta still så jag gick in och hämtade min älskade Kompis. Katten. Hon är så söt i sitt röda koppel. Lyckliga katten traskade runt och käkade gräs och luktade på blommorna. Vi hade en skön stund ute på taket.
Efter detta var det dax för dagens promenad. Kändes så vårigt att få gå ut och gå med korta byxor och bara en luvtröja. Musiken på högsta volym och med de största solglasögonen jag hittade så blev det rask takt i 45 min. Skönt. En upptäckt under min promenad var hur många leenden man fick av mötande människor. Varför? Är det för att det är sol och vår? Är det för att de tycker det ser roligt ut med en fet människoa som är ute och går? Ialla fall så kan man inte låta bli att le tillbaka och man känner sig gladare. Ett leende smittar av sig.

Igår var det fest. Förfest hos några fotbollstjejer. Det va trevligt. Sen blev det Nivå, Olaerys och Schlager. Dans dans dans. Jag har inte dansat på evigheter så det var riktigt skoj. Bugg och snurr så jag höll på att kräkas. Kvällen gick otroligt fort och plötsligt så var det dax att gå hem. Kl 3.30 var jag hemma i tryggt förvar. Mycket trevlig kväll, men det där lilla extra saknades. Men man kan ju inte få allt ;)

Nu ska jag städa garderoben. Dax att leta fram de små söta strandlänningarna. Bara 3 veckor kvar till Cypern!

Ha en leende dag.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0