Jag är kär!

Japp, jag är riktigt förälskad! I Nova! Har inte sett något så sött på riktigt länge!
För att göra en lång historia kort! Vi har en underbar doktor på avdelningen som heter Anette! I somras köpte hon en hundvalp av min kompis Anne! Varje dag har jag frågat Anette hur det går med den lilla valpen och hon har varit så glad när hon betättat om den lilla vovven! Idag när jag va på jobbet så frågade hon om jag hade tid att följa med henne ut en runda! Då hade hon lilla vovven Nova i bilen och ville att jag skulle hälsa på henne! Jag blev kär vid första ögonkastet! Denna lilla vackra varelse som pussar en av ren kärlek! Och jag skulle ju ljuga om jag inte sa att jag pussade henne tillbaka! ;)  Rasen var någon slags Svensk/Dansk eller Dansk/Svensk gårdhund!

För övrigt så kollade jag på de nya avsnitten av Prison break igår! Jisses vad fin han är Michael! Fjärilar i magen när man tittar på honom! Och vilken kyss han gav Sarah! Där skulle man varit! Åhhh så romatiskt!

Trodde jag skulle vara ledig i helgen, men icke! Fullt ös på avdelningen gör att man kan jobba dygnet runt om man vill! Att få 240 % av lönen på lördag gör det väl inte så attans svårt att stiga upp! Kanske ska klämma in ett extra pass till??

Börjar kl 07 imorgon! Alltid trevligt att jobba på fredagar! Jobbar med Johanna och Emelie imorgon! 2 underbara tjejer! Johanna kämpar på och pluggar till syrra men hoppar in som undersköterska ibland när hon har tid! Hon är grym! Emelie är min student! Supergullig tjej! Idag sa hon till mig att om jag fortsatte vara så bitchig så skulle hon gå hem!! Förlåt förlåt förlåt! Jag tror hon förlät mig efter en stund när jag gått över till att vara lika from som ett lamm, precis som jag brukar vara!

Handen ser bra ut idag! ( Efter kattbett och antibiotika!) Ser ut som om jag slipper att amputera den! Skönt!

Skulle varit hos min diabetes sjuksköterska Ulla idag kl 10! Men när klockan ringde kl 09 höll jag på att dö av trötthet! Ringde och avbokade tiden! Onödigt att springa hos henne! Ska ju träffa min nya diabetesdoktor nästa vecka! Bättre att samla krafter för det! Hoppas hon är snäll mot mig! Inför undersökningen så måste jag ta prover så jag får snällt låta någon stjärna på jobbet sticka mig! Tur att det finns bedövningskräm att smeta på!! Jag hatar nålar!!!!!!!!

Nu är det dax för ett inspelat avsnitt av Cityakuten! Tänk att ha Dr Carter som läkare! Det vore underbart! ;)

Puss och kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: B

Snälla rara - inte behöver väl du gå till diabetessjsk. Det är bättre du talar om för dem hur man ska leva.

Min syster undrade, ang den svarta väggen, om det är den alla går in i. Ha ha.

Vi måste hitta den snart.

Puss.

2008-09-05 @ 00:55:44
Postat av: Anne Folbert

Visst är Nova urgullig?! Vill bara förtydliga att det heter Dansk/svensk gårdshund! Om du vill se fler bilder så finns det på www.folbert.se

Jag tycker nog att du borde masat dig upp till diabetessköterskan:-) Kul att du har fått en student ialla fall! (för det har du väl?)

Kram kram kram

2008-09-05 @ 19:16:06
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0