Heja Telenor!

Idag blev jag väckt av telefonen kl 14! Irriterrat så tvingar jag upp mig själv för att svara! Personen som ringde presenterade sig som Dan eller Daniel från Bredbandsbolaget och ringde för Telenors räkning! Han lät så pigg att jag höll på att slänga på luren i örat på honom! Men han visade sig vara så äckligt trevlig att jag inte kunde låta bli att nappa på hans förslag om ett nytt bredband! Jag hatar ComHem som jag har nu!!! Väntar med spänning på att Bredbandsförlaget ska installeras i min lilla dator! Heja heja! Och tack Telenor för erbjudandet bara för att jag är kund hos er! Ett extra plus till försäljaren som tyckte att jag hade ett fint efternamn! Alltid uppskattat att höra!


Fortfarande trött och frusen under eftermiddagen så börjar jag städa lite! Som en räddande ängel ringer min underbara granne KIcki och föreslår en myskväll!! Kinamat!!!!! Mums! Förstår inte alls vad Anne menade i sin blogg att hon mådde illa!! Kinamat kan man äta i all oändlighet!

Innan Kinamaten stod på bordet hann jag få en dålig nyhet! En kompis svåger har tagit livet av sig! Efter sig lämnar han en flickvän och två barn! Sååå tragiskt! För att uttala sig lindrigt så borde det krävas mer än en enkel vapenlicens för att få handhava vapen! Tänker på alla inblandade och på de barnen som nu förlorat sin pappa!

Ialla fall så kom Kicki och vi åt så vi ville kräkas! Åh vad det va gott! Efter maten satt vi på Kickis balkong och njöt av ett glas vin och den härliga höstluften! Vi passade på att titta på en bra film, Nyckeln till frihet! Underbar film!

Imorgon planeras det utgång! Ska försöka att inte se fram emot det för mycket! Det är ju de gånger man gå ut oplanerat som blir bäst! Men ialla fall så ska jag till Anna på förfest! Det ska bli skoj! Vad vi hamnar efter förfesten får vi se! Men det vore ju mysigt om man får lika skoj som förra lördagen! Det va en riktig toppenkväll! Inga mer kommentarer om det!

Inatt så hade jag en underbar dröm! Jag drömde att jag va med i Melodifestivalen och vann! Det va så underbart roligt! Jag kan fortfarande känna känslan av att stå där på scenen inför denna gigantiska publik! Det va en superbra låt som jag nu har glömt! Mycket dumt! Men vilken känsla det va!! Dax att kontakta Bert Karlsson nu!

Har pratat med min kompis Nico på FB chatten ikväll! Det va så längesedan jag träffade honom och Anna! Saknar dem! Under Nico och Annas fjällvandring förra veckan så fick han appopereras! ( Blindtarm!!!!) Stackars Nico! Nu är de hemma i tryggt förvar och på söndag ska jag träffa dem över en kopp kaffe! Ser fram emot detta!!!!

Men mest av allt så ser jag fram emot att träffa lillebror Calle på söndag!! Han kommer hem med sin kompis Tina! Har inte träffat Calle på flera månader! Saknar honom! Han är bäst!

Som sagt så har det varit en dag full med känslor! Men det är väl så livet ska vara!
Va rädda om er!
Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Anne

Kom just att tänka på när det var melodifestival sist och jag drömde om dig, du uppträdde en slimmad limegrön jättefin klänning! Det måste väl betyda något??? Hoppas att du får det trevligt ikväll! Kram kram

2008-09-20 @ 08:56:36
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0