Ska nog sluta....

Jag ska nog sluta blogga! Känns som att jag bara har negativa saker och skriva hela tiden!!
Igår var jag hos min diabetessjuksköterska! Ajajaj inget bra! HbA1c på 8.1. Det är alldeles för högt! Och jag hatar att inte ligga bra i mitt blodsocker! Blir alltid så besviken på mig själv! Ulla som är en fantastisk sköterska peppar och piskar på ett bra sätt! Ska åter till henne om en vecka! Nu ska hårdhandskarna på! Nu har jag till och med kommit så långt att jag insett att jag kanske måste begära mig nattfri ett tag! Inte för att jag vill, men för att jag måste!!
Som pricken på i:et så var vi på "symöte" med några jobbarkompisar igår kväll! Mycket mysigt och trevligt... Men med lite vin i kroppen blir alla så snälla och ska hjälpa mig med min misskötta diabetes och plågade kropp! I ren välmening får jag ca 100 olika förslag med saker de ska hjälpa mig med!! Tillslut blir det för mycket! Och jag börjar gråta!! Typiskt mig! Men när jag känner mig trängd så klarar jag inte trycket! Kändes skönt efteråt! Men idag känns det pressat igen! Inte bättre av att jag ska in och jobba inatt! Har sovit bort hela dagen och har högt blodsocker!! Grrrr! Kan man inte bara bli inlagt på sjukhuset tills detta har ordnat upp sig!?? Ibland hatar jag att vara fet och diabetiker!

Om någon har slutat läsa vid det här laget så förstår jag det! Haha!

En extra tanke till Karin som fått placering i NordNorge i 6 veckor! På måndag ska hon åka dit! Det är ju nästan uppe i Ryssland! Haha! Fy för att jobba i hemtjänsten och köra runt i dessa små snöbelagda byar! Hoppas inte bilen går sönder! Och att det blir lemmelinvasion!
Nu ska jag förbereda mig inför natten på jobbet! Ska bara äta lite middag innan!
Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Anne

Men hallå! Upp med hakan! Det här fixar du! Om du behöver vara nattfri så tycker jag att du ska be om det, sen är du under stress nu innan bröllopet det gör ju oxå att blsr stiger...

Det är som Per Elofsson sa: "Det är bara att bryta ihop och sen komma igen"

Du ska börja tro på din egen inre kraft, för den har du. Snälla sluta inte att blogga! Du skriver så underhållande och roligt. Vill du prata av dig så bara ring! Ps vi ska ju fika snart!!!

Mega kraaaaam till dig

2008-11-13 @ 18:02:10
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker på dig vännen! Du vet att jag finns här om du behöver mig. Ses snart? Kramar!

2008-11-14 @ 17:34:05
URL: http://llinnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0