MÖHIPPA 2!

Nr 7. Ett armband i fina färger! Uteslutningsmetoden där jag har ett smycke från guldfynd och ett armband så anar jag att armbandet är från Helena! Men minnet?? Får en ledtråd! Resa!! Ja, Jag och Helana va på Gran Canaria 1999. Där får jag ett armband på mig mot min vilja! Får tillslut av mig det och Helena och jag blir hotade till livet! De skulle minsann döda oss! Fy vad vi blev rädda! Vi höll oss på hotellet hela den kvällen! Roligt nu i efter hand!! Haha! Det va en resa att minnas!!

Åter tillbaka till smycket från Guldfynd! Jag hade rätt att det var från Pernilla! Dock av fel anledning! Det skulle vara en gåva! Tror fortfarande att det var dåligt samvete av presenttorka! Hon sa att vi inte hade några minnen ihop! Men efter 9 år så har man väl något jäkla minne! Jag kallar det dåligt samvete! Haha!

Efter detta får jag en vacker tiara med rosa, blå och vita dyra diamanter på! Detta med en vacker slöja! Och sen ögonbindel! TACK!! Får sitta på Ronnebygatan och se dum ut ett bra tag! ( Tack mina söta vänner att jag slapp sälja kyssar!!!) Fick traska ner och sätta mig i en bil! 15 min i en bil med ögonbindel utan att kräkas! Bra jobbat Lina!!  Under denna underbara bilresa så ringer min mobil som är beslagtagen!! Karin svarar att jag är på möhippa och inte kan svara men det verkar vara viktigt! Det är min chef Agneta från jobbet! Hon låter bestämd och att det hänt någon som gör att hon måste berordra in någon till natten och det blir jag!! Förtvivlat berättar jag att jag druckit vin men hon säger att om jag slutar dricka nu så hinner jag nyktra till! Jag säger att det inte går och hon säger att jag måste!! Och jag börjar gråta!!! Även om jag berättar att jag inte vet vart jag är och att det inte går så står hon på sig!! Åhhh vilken hemsk känsla!!! Men äntligen hör jag hur de börjar skratta i bakgrunden! Det var ett skämt! Även om det höll på att bli ett hjärtstillestånd så var det roligt nu i efterhand!!
När bilden parkerat så får jag gå en bit och in i en lokal och uppför trappor! Tänk om man vore blind! Hemskt hemskt hemskt!
Vid ankomst till "lokalen" får jag en puss på kinden av någons andedräkt jag känner igen! Linda! Linda från jobbet!! Och hon som jobbat natt!! Åhh vad skoj! Blir placerad på en stol i nästan 30 min innan jag får komma loss! Hinner känna på en massa skumma människor med konstigt och tovigt hår! Och när jag äntligen blev frisläppt så hade jag en rykande vattenkittel framför mig och två fula monster brevid mig! Skrek ju rakt ut! Jävlar vad jag blev rädd! Och det blev ju inte bättre av att glasögonen immade igen efter en timme i mörker av en svart sjal! När jag får tillbaka synen så ser jag min kusin Anne-Sofie från Lund! Underbart skoj!

När vi börjar samla oss för att få biljetter så börjar det dyka upp flera kända ansikten! Lindas make Mattias! Trodde att det var att han kört henne till Rosenholm... Men sen kommer min älskade littebror!! Åhh vad jag tycker om honom! Och sen kommer min blivande.... Och sen Tomas från Stockholm!! Att komma från Stockholm för en svensexa! Helt fantastiskt!! Sen ramlade de in! Johan, Nico, Dennis, Tony, Stefan, Andreas och Gustav!  Och var är vi!!?? På BODA BORG!!!!  Kan det bli bättre!! Nej! Killarna var lite mer dragna än vad girlsen var! Men vi delade in oss i lag och körde stenhårt i 4 timmar!!!! Efter en stund kom Anne-Sofies make Fredrik och förstärkte vårt lag!! Mitt lag var: JAG, Anne-Sofie, Emelie och Karin!
Lag 2. Helen, Pernilla och Helena! Lag 3. Kickan, Anna och Linda!! Åhhh vad vi saknade Kicki som är sjuk och inte kune följa med!! Killarnas lag har jag inte en aning om!!! Men jag är tacksam för Johan och Andreas som bjöd på en välbehövlig paus med öl och snaps!

Kl 18 fick vi lämna fortet! Trötta med vid gott mod så åkte vi åter till stan. Uppdelade mellan Kicki och min lägenhet så fixade vi till oss, så vackra vi kan bli!! Hos Kicki serverades ost och kex! Och vin!! Där var alla tjejerna och Nico som tappat bort boysen!!

Kl 20.00 var det bokat bord på nya Thai resturangen! Åhhh vad underbar god mat! Dock lite dålig bordsplacering! Det blir splittrat om man hamnar vid 3 olika bord! Men det va grymt trevligt ändå! Jag hade ljuvligt sällskap med Kicki som vågade sig ut, Helen och Helena! Stämningen var hög och många gäster stördes säkert av alla glada tillrop!! Som en bonus så satt Johan och sov vid bordet! Och jag fick en Isbjörnsdrink!!!

Efter detta kalas så gick vi hem till mig!! Kvällens drink som Dennis serverade: Dricksglas på 300 ml som han fyllt med Absolut Vodka till 50 %! Som utspädning har han vackert satt dit en pepparkaka!! Underbart!! Avstod dock denna drink!
Här va vi i alla fall: Karin, Helena, Calle, Dennis, Helen, Nico, Anna, Linda, Mattias, Tomas, Pernilla, min blivande och jag! Och party var det! Fick höra många härliga minnen och historier! Att så många har varit rädda för mig! Jag som är sååå snäll??? Fattar ingenting!!!!!

Kl 00.30 stod det en bil utanför! Då va det dax att åka till Schlagerbaren!! Lika lyxigt som innan så fick jag inte betala någonting!! På dansgolvet var det fullt ös! Och jag höll ut ända till 02.40 sen fick jag ge upp!! Då var Lina Ishav helt jävla slut!!! Efter en underbar dag!!!! Traskade hem över torget! Passade på att ringa till jobbet och berätta att jag inte tänkte komma och jobba vilket de förstod långt innan mig! Haha!

Kl 5 kom tydligen Karin hem! Det har jag inte ett minne av! Då sov jag som en liten griskulting under en värmelampa!!!

Men tack alla för en underbar lördag! Åhhh vad jag älskar er!
Puss och kram










Kommentarer
Postat av: Linnea

Åhh vad roligt du har haft! Kram!

2008-11-05 @ 20:42:24
URL: http://llinnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0